Books Download Free De overgave Online

Books Download Free De overgave  Online
De overgave Hardcover | Pages: 366 pages
Rating: 3.85 | 2945 Users | 117 Reviews

Details Epithetical Books De overgave

Title:De overgave
Author:Arthur Japin
Book Format:Hardcover
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 366 pages
Published:November 2007 by De Arbeiderspers (first published September 2007)
Categories:Historical. Historical Fiction. Literature. Fiction. European Literature. Dutch Literature

Commentary During Books De overgave

Een Texaanse pioniersfamilie wordt overvallen door een groep Comanche-indianen. De gevolgen zijn hartverscheurend.
Veertig jaar later krijgt de hoogbejaarde Granny, wier familie voor haar ogen werd gedood of ontvoerd, bezoek van Quanah, de aanvoerder van de door haar zo gehate Comanche. Hij is op weg om zich over te geven en zijn verslagen volk voor altijd in het reservaat te leiden. Hiermee wordt, na bijna vierhonderd jaar, de onderwerping van de oorspronkelijke bewoners van Amerika een feit.
De overgave vertelt het aangrijpende en onvoorstelbare leven van een vrouw die in het gevecht om haar kinderen en kleinkinderen uiteindelijk het machtigste wapen moet leren hanteren: vergeving.

Declare Books To De overgave

Original Title: De overgave
ISBN: 9029565292 (ISBN13: 9789029565295)
Edition Language: Dutch
Literary Awards: Publieksprijs voor het Nederlandse Boek (2008)

Rating Epithetical Books De overgave
Ratings: 3.85 From 2945 Users | 117 Reviews

Weigh Up Epithetical Books De overgave
What a gem. Divided loyalties again. Another historical novel from Arthur Japin, who is certainly a current master of the genre and who has a knack for picking his subjects from historical niches that are not orverrun by others.The present story is from the days of Westward expansion, and about pioneer families in Texas, and their encounters with the Indians. Here the story of our divided loyalties in the world is woven from the life story of a woman whose granddaughter is abducted by Indians,

Hartverscheurend... Meer kan ik er niet over zeggen. Op het meest hartverscheurende moment in het verhaal zat ik in de auto, mijn jongste zoon slapend tegen me aan, zijn hand in de mijne. Ik heb heel stevig in die hand geknepen, terwijl het verhaal op me inbeukte. Ik heb dit boek geluisterd via de Luisterbieb. Wie kan hget verhaal beter tot zijn recht laten komen dan degene die het geschapen heeft? Prachtig hoe Japin zelf Granny Parker bij mij bracht.

Een schitterend invoelend geschreven relaas van de gewelddadige ontmoeting tussen blanke pioniers en Comanche-indianen in het zuidwesten van de V.S., in het midden van de negentiende eeuw. Het verhaal is in de mond gelegd van Granny Parker, een vrouw die de bloedige botsing overleeft en verder leeft met haar gevoelens van wraak en haar hoop ooit één van haar gegijzelde kleinkinderen terug te zien. In het licht van de huidige politieke troebelen in de VS is dit een sterk getuigenis van een stuk

Een verhaal gebaseerd op waar gebeurde feiten, feiten waar mij niet zoveel over bekend was, in die zin dat ik nooit eerder las over dat aspect van Amerika. Maar vooral is het een verhaal over vergeving, overgave, met een mooi uitgediept hoofdpersonage. In eerste instantie kwam ik wat moeilijker in het verhaal, maar eens je je eraan 'overgeeft' grijpt het aan. Een paar metaforen vond ik ver gezocht, wat dan voornamelijk kwam door het feit dat de auteur zich als man inleeft in hoe iets is voor een

Ooit keek ik er tegenop om iets van Arthur Japin te gaan lezen; het leek me een vrij saaie auteur met nogal moraliserende, geschiedkundige verhalen. Gelukkig ben ik een aantal jaar geleden toch begonnen in zijn werk: wat een verademing! Stuk voor stuk prachtige, ontroerende boeken, die ik telkens met veel plezier heb gelezen.

Hoe moeilijk kan vergeven zijn? Daar gaat dit boek in wezen over en ik heb het gefascineerd gelezen. Hoewel ik een rabiate literatuurverslinder ben, had ik nog niet eerder een boek van Japin onder ogen gehad. Het smaakt naar nog: ik moet blijkbaar nog veel inhalen.Wat me vooral beviel, is de manier waarop Japin een historisch verhaal benadert. Aan de basis ervan ligt de onwaarschijnlijk wrede slachting die in mei 1836 plaatsvond in Texas en in heel Amerika bekend staat als de 'Fort Parker

Mooi geschreven boek. Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat Japin hier een onderwerp aansnijdt dat ver van hem afstaat.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.